tirsdag 9. august 2011

Vakker arkitektur omringet av strømledninger i Torino!

Torino er en by med vakker arkitektur og historiske bygninger i barokkstil. Jeg ønsket å fotografere arkitekturen, fange det vakre og estetiske til kameralinsen uten forstyrrelser. I stedet ble bildene forstyrret av strømledningene til byens trikker.



Det er utrolig enkelt å farte med trikk og buss fra serverdighet til serverdighet  i Torino. Konsekvensen av denne tilgjengeligheten, speiler seg i synligheten av strømledningene, som henger synlig i luften. Det er nærmest umulig å ikke få med ledningene på bildene. Torinos vakre arkitektur, er enkelte steder midtpunktet i et organisert kaos av ledninger. Men byen er vakker, og har utrolig mye spennende å by!

3 kommentarer:

  1. Jeg opplever ofte det samme som deg. Man finner gjerne noe fint å ta bilde av, men så er det helt umulig å finne en vinkel hvor det ikke er et virvar av ledninger. Veldig synd egentlig. På den annen side så er det jo fint med godt utbygget kollektivtrafikk.... Skulle ønske man kunne si som Ole Brumm. Ja takk, begge deler....

    Ellers så syns jeg at mange land i sør europa har samme problemet med ledningskaos i det offentlige rom. Blant annet Hellas er også slik...

    SvarSlett
  2. Italienske ferieminner - det kan jeg like!! Er du glad i italiensk mat (også på italiensk), vær velkommen til www.superkokken.no

    Ciao Superkokken

    SvarSlett
  3. Ja, jeg sier også som Ole Brumm "ja takk, begge deler". Og konsekvensen av bra kollektivnett og vakker arkitektur i Torino og andre steder, er rett og slett at det kan bli en utfordring å fotografere alt det vakre uten forstyrrelser...

    SvarSlett

Takk for at du kommenterer innlegget mitt.