lørdag 20. august 2011

Koselige og idylliske Gamla Stan i Stockholm!

Gamla Stan i Stockholm, er en utrolig sjarmerende bydel midt i sentrum! Gamla Stan ble grunnlagt på 1200-tallet, og var selve bykjernen i Stockholm i flere hundre år. Jeg simpelthen elsker å vandre rundt i trange gater, – og dem er det mange av i Gamla Stan! Atmosfæren, stemningen og hus-fasaden i duse farger i gult, oker og terracotta, minner meg om Italia



Vi trasker rundt i Gamla Stan en augustdag i fjor sommer. Solen varmer intens, det kryr av mennesker i hovedgatene. Vi trekker oss inn i trange smau, og nyter idyllen. Gamla Stan er et eldorado for sånne som meg, - personer som elsker å vandre rundt på måfå, glane og observere! Å vandre gatelangs her, er rett og slett en nytelse! Det er utallige spisesteder, kafeer og barer, små gallerier og butikker. Det er så mye å se, så timene flyr!




Vi vandrer gjennom utallige gater til bena blir slitne. Vi finner et hyggelig smau med flere utendørs kafeer. Vi setter oss til rette, nyter kalde fristelser og et lite måltid. Når bena er uthvilte og energien tilbake, vender vi igjen ut i gatene.


Ståle og jeg lånte med oss Audun på tur til Stockholm i fjor.

Har du vært i Stockholm, eller drømmer du om å reise til byen?

4 kommentarer:

  1. Nei, jeg har dessverre aldri vært i Stockholm, men jeg vil veldig, veldig gjerne reise dit. Det ser kjempekoselig ut! Flotte bilder du viser.

    Ha en finfin søndag!

    SvarSlett
  2. Jeg skal på jente-tur til Stockholm i slutten av september. Et besøk i idylliske Gamla Stan er nærmest obligatorisk! Stockholm er en by som egner seg for kjæresteturer og jenteturer, - rett og slett for de fleste anledninger!

    SvarSlett
  3. Ja, dette så virkelig ut som Italia. Flott vær var det også....

    Må innrømme at jeg aldri har vært i Gamla Stan, men dette fristet. Jeg liker også å gå rundt og glane....

    SvarSlett
  4. Atmosfæren, gatene og bygningene minnet meg umiddelbart om Italia! Solen strålte fra morgen til kveld. Gamla Stan er en idyllisk perle!

    SvarSlett

Takk for at du kommenterer innlegget mitt.