onsdag 24. august 2011

Idyllisk vandring i Stockholm!

Det er helt tilfeldig at vi havnet akkurat her, på turstien langs sjøkanten sentralt i Stockholm sentrum Vi søkte stillhet, vi ønsket oss bort fra trafikkstøy og folkemengder, og tok første mulige avstikker ned til sjøkanten.


Å vandre langs turstien er en idyllisk opplevelse. Det er så frodig og grønt. Jeg lukker øynene, trekker inn den varme herlige sommerluften. Det lukter nyklippet gress og sjø, - det er duften av sommer! Solens stråler varmer huden min. Det er fristende å avkjøle bena i sjøkanten, men i stedet finner vi en skyggefull plass og nyter vannspeilet foran oss. 


Jeg er utvilsomt en livsnyter! Jeg nyter stillheten, nyter roen som senker seg. I disse omgivelsene langs sjøkanten, føler jeg sjelefred. Det er som en mental fredfull reise med sansene i fokus.


Mens vi vandrer langs sjøkanten, legger flere båter fra kai. De tøffer forbi oss i rolig tempo. Ved bryggen ligger en seilbåt med høye master. Den skiller seg ut blant de hvite motorbåtene. Atmosfæren langs sjøkanten er idyllisk.


Vi har fått den avkoblingen vi trengte, og er klare for å vandre tilbake i sentrums gater. Jo nærmere vi kommer sentrum, fylles gatene med mennesker. Stillheten langs sjøkanten er byttet ut med storbylivets støy. Det er herlig å vende tilbake til folksomme gater etter energioppladningen langs sjøkanten.

Hva gir deg  ro i kropp og sjel?

3 kommentarer:

  1. For en koselig blogg. Jeg liker tanken din,
    at stillhet er godt...Jeg mener også at altfor mange er redd for stillheten, redd for å være alene med seg selv...Stockholm er en fantastisk by. Den har så uendelig mye! Jeg har vært der utallige ganger, blir aldri lei den byen.

    TINTIN

    SvarSlett
  2. Ja det er godt å kunne nyte stillheten Tin Tin. Jeg søker meg ofte til stillheten og ikke bort fra den. I slutten av september, skal jeg på jente tur til Stockholm! Jeg gleder meg til å oppleve nye ting med byen. :)

    SvarSlett
  3. Fantastisk å komme over slike idylliske steder! Jeg har det på samme måte som deg. Stillhet gir rom for tanker og rehabilitering, det har man bruk for i en ellers så travel hverdag. Nydelige bilder, kjenner roen bare ved å se på dem:)
    Ja, moppen kan brukes på tregulv. Den har 4 forskjellige damp-trinn og er skånsom mot tregulv.
    Ha en strålendes dag! Her skinner sola både utvendig og innvendig i dag:))
    Klem fra meg

    SvarSlett

Takk for at du kommenterer innlegget mitt.