onsdag 29. juni 2011

Regnfulle Bergen!

Det er på slike dager som i dag, når regnet høljer ned fra åpen himmel, skyene ligger tett og lavt, vannpyttene utvider seg til små innsjøer på fortauskanten, - jeg setter ekstra pris på å trekke meg inn på en varm, intim og koselig liten kafé. 



Med en søt chili kaffe på Dromedar kaffebar i gågaten, sitter jeg i ly for regnet, vinden og alle paraplyene i byenes gater. Jeg sitter ved vinduet og observerer menneskene som haster forbi, paraplyer som vrenges, og barn som hopper i sølepyttene. Jeg nyter den varme, søte kaffen med et snev av chili. Jeg kjenner varmen brer seg i kroppen, energien strømme til. I grunnen er det ikke så verst med regn likevel.

En tilfeldig dame ute i regnet.

Med ny energi og varme, går jeg ut i det høljende regnet. Jeg knytter hetten litt strammere rundt hodet, plasker sjøstøvlene ut i vannpyttene, og kjenner vinden piske i ansiktet. Det er sommer, men det føles nesten som høst. Heldigvis er tempraturen varmere, luften svalere, og lukten av regn så frisk og ren. Mens jeg går her i regnet, tenker jeg at dette har også sin sjarm! Øsende, pøsende regn har sin sjarm, - så lenge du er villig til å se den, oppleve den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du kommenterer innlegget mitt.