onsdag 1. juni 2011

Mitt eksotiske Thailand!

En ferietur til Thailand, var mitt første møte med Asia,- mitt første møte med buddhismen. Det har blitt mange turer til Thailand, - smilets land. I begynnelsen var det langstrakte strender, koraller og varme soldager som lokket meg. Nå er det så uendelig mye mer! Kulturen, menneskene, vennligheten, mat-markedene  og hverdagslivet.



Jeg har alltid følt meg så velkommen i smilets land, så akseptert på et vis. Mens jeg bodde i smilets land i 6,5 måned, opplevde jeg kulturen fra en helt annen side, enn som vanlig turist. Jeg var så heldig at jeg fikk en god og nær thailandsk venninne, Nathakan. Hun inkluderte meg, introduserte meg til sine venner, tok meg med på turer og opplevelser, jeg ellers aldri ville fått.



 Jeg har vært på ulike eksotiske øyer i Sør-Thailand, i badeby nord for Bangkok, og unike steder i Nord-Thailand.  Jeg er spesielt fascinert av det nordlige Thailand! Det er så annerledes enn det sørlige Thailand. Atmosfæren, gjestfriheten, landskapet. Det er langt fra sexindustrien i Bangkok, øyene og byene langs Thailandsbukten. I Nord opplever du det ekte Thailand! 




 Følg meg på mine reiser i Thailand, - jeg vil dele mine opplevelser med deg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du kommenterer innlegget mitt.