onsdag 8. juni 2011

Tigere i Chiang Mai!

Jeg har gjort det igjen! Jeg har klappet levende tigere! Tigrene i Tiger Kingdom i Chiang Mai, ønsker deg velkommen inn i buret ! Jeg besøkte tre små tigere på fem måneder. De likte nærkontakten, berøringen på den strie pelsen. Å kjenne hjerteslagene, musklene og nærheten til disse dyrene, er en ubeskrivelig følelse! De er så vakre, så skjønne!





Et øyeblikk føltes det som om ur- innstinktet, - villskapen våknet. Tigrene ble skremt av et svært blad som falt ned fra himmelen. Jeg må innrømme at jeg kjente hjertet hoppe litt ekstra over tigrenes brå bevegelse. Like fort som bladet nådde bakken, falt tigrene til ro. Jeg fortsatte å stryke de kjærlig over pelsen.





Det var en magisk opplevelse å være på besøk i tigrenes bur. Tigrene beveget seg rolig, de aksepterte meg på et vis. Så herlig å kjenne pelsen, tigerkroppen mot min egen hud. Nesten magisk å oppdage avtrykket av en tigerpote på buksen min.






Det skumleste med tigerbesøket i buret, var å skrive under på erklæringen om at ”jeg beveger meg inn i buret på eget ansvar”. Det minnet meg om villskapen, råheten som tigrene er så kjent for.

5 kommentarer:

  1. Dette innlegget har jeg ventet på hele uken! Og det var vel verdt å vente på! Gud, så flotte de var!! Og så fin du var sammen med de! En av gjengen ;)

    SvarSlett
  2. Heisann Anniken!
    Sorry for sent svar. Du spurte om å legge inn stikkord og hvor du kan pinge din blogg. Jeg kommer til å lage et lite innlegg om akkurat dette temaet om ikke så lenge. Ser du har fått med deg blogglisten :-), og jeg svarte deg i bloggen min om at du og kan pinge, bloggurat.net der kan du selv velge kategori. Men som sagt så blir jeg å skrive om akkurat dette om ikke så lenge. Flott blogg du har her..:-)

    SvarSlett
  3. Oi. Jeg antar tigrene akkurat hadde fått mat. Fine bilder og informativ blogg :-)

    SvarSlett
  4. Ja for en fantastisk opplevelse dette må ha vært! Forstår inderlig godt at hjertet gjorde et hopp og pumpet noe raskere. Det er jo tross alt villdyr! Knallgode bilder, og du ser ut til å trives blant disse rovdyra;-)) FOR en opplevelse!:)
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  5. Ja dette var en opplevelse for livet! Tigrene var så rolige og kosete, - helt til bladet falt ned... Da kom urinstinktet, villheten og råheten fram.... Har over 100 bilder av de 15 minuttene opplevelsen varte. Som sagt, - et minne for livet!

    SvarSlett

Takk for at du kommenterer innlegget mitt.