torsdag 19. mai 2011

Sjarmerende Hanoi!

Hanoi er Hovedstaden i Vietnam, og blir omtalt som byen mellom elvene. Sjarmerende Hanoi er en av de mest fascinerende byene i Sørøst-Asia. Den kinesiske og franske innflytelsen i Hanoi, beriker den pulserende vietnamesiske kulturen. Hanoi er byen som aldri står stille.







Trafikken i Hanoi er kaotisk! Første inntrykket av Hanoi, var akkurat det, - kaotisk! I gatene kryr det av liv! Det er tutende mopedister, sykkeldrosjer og vietnamesere med sine velkjente ”vietnameser hatter”. Tynne, eldre damer krysser gatene med kilovis av frukt hengende over sine skuldrene. Midt i dette kaoset, haster turister nervøst ut i gatene. Jeg brukte noen dager på å senke skuldrene, og da lot jeg meg fascinere av trafikk kaoset i Hanois gater. 


Så langt øyet kan se, er det vietnamesere i full aktivitet! Gamle menn sittende på fortauskanten. Ungdommer sittende på bambus matte på fortauet mens de spiser sin porsjon nudler. Selgere som gjør alt for å fange din oppmerksomhet. Blant mopedister, syklister, sykkeldrosjer, biler og andre forbipasserende, trålet vi byens gater.



Ho Hoan Kiem-elven, er Hanois midtpunkt. Og det er ikke uten grunn! Her ligger det restauranter, kafeer og butikker. I parken langs elven, ser du den velkjente røde broen. Vi satt vi oss ned på en tilfeldig benk for å nyte idyllen. Lite ante vi, at vi at akkurat dette stedet, - ved vår tilfeldige benk, er et ønsket sted til bryllups fotografering. Som den romantiker jeg er, - synes jeg det alltid er stas å se ett og annet brudepar bli fotografert. Mens vi nøt inntrykkene av vår siste dag i Hanoi, ble vi vitne tilfotografering av to brudepar. Jeg elsker å observere, titte og glane, - så det er ingen hemmelighet at jeg koste meg vilt!



Etter dagevis med vandring i Hanoi, ble jeg fullstendig sjarmert av denne idylliske byen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du kommenterer innlegget mitt.