lørdag 28. mai 2011

Drømmen om Malaysia!


Som så mange andre land i Asia, er Malaysia også et land med kontraster. Befolkningen består av kinesere, malaysiere, indere og arabere. Muslimske moskeer og hinduistiske helligdommer står side om side. Malaysia kan by på vakker natur, fargesterke koraller, hvite langstrakte strender, kaotisk byliv og historiske legender.


I studietiden, hadde jeg en stor drøm om å reise til Malaysia. Jeg drømte om kritthvite strender og turkisblått hav. Om eventyrlige koraller, og fargerike fisk. Drømmen om Malaysia, var så eksotisk, så fremmed, så annerledes. Det tok mange år før drømmen ble til virkelighet! 





Kjekt å vite om Malaysia:
Ta alltid av deg sko før du går inn i ,boliger som gjest.
* Malaysia er et islamsk land
* Iøynefallende forbruk av alkohol og usømmelige klær kan bli mislikt, spesielt i mer avsidesliggende og landlige områder.
* Homofili er fortsatt et tabu emne i Malaysia. 

* Narkotikahandel kan straffes med døden i Malaysia. 


Jeg har registrert bloggen min på bloggurat.

1 kommentar:

  1. Hei kjære, vakre venninne!
    Så fantastisk fine bilder!
    Å titte på bloggen din gir meg reiselyst!

    SvarSlett

Takk for at du kommenterer innlegget mitt.